ناکارآمدی انباشته شده ، عامل ویرانی شهر ایلام / حقوق شهروندان ایلامی را ادا کنید ، اربعین و خدمت به زایرین پیشکش!

آقایان کربلا و اربعین به شما نیازی ندارد ، چرا که آنجا صاحب خود را دارد ، اگر شما راست می گویید اعتبارات موجود را برای خدمت به شهروندان ایلامی به کار ببندید ، کربلا و اربعین و زایرینش پیشکش !
کد خبر: ۱۱۸۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷ 15 August 2024

تابناک ایلام :: از روزی که قلم به دست گرفته و به حوزه مطالبه گری ورود کردم ، همواره  چالش مدیریت شهری مرکز استان  بعنوان مهمترین دغدغه کنشگران اجتماعی ، شهروندان و رسانه های مطالبه گر در صدر تمام چالش های استان خودنمایی کرده است

چالشهایی  از جنس ترافیک های ازاردهنده ، نبود زیرساخت و مبلمان شهری در تراز شهروندان مرکز استان ، وضعیت فضای سبز ، پارک های بی رمق ، جداول سرشار از زباله و اینک رها شدگی شهر در زیر زباله ها بعنوان ابتدایی ترین و طبیعی ترین حق شهروندی و رسالت شهرداری که در زیر ناکارمدی های انباشته شده مدفون شده است

شهر مرکز استان که ازبس شهروندان آن در رکود شهرسازی سبر کرده و از عمران و آبادانی اولیه بعنوان حق شهروندی محروم مانده اند ، برای ساخت یک پل زیر گذر یا یک سنگ فرش معمولی فشفشه هوا کرده و غریو رسانه های همراهشان فضای شهر را به گونه ای پر می کنند که گویی در این سالها  امیر کبیر سازندگی  در شهر ایلام هبوط کرده باشد !

این روزها واکاوی وضعیت مطالبه گری شهروندان ایلامی در فضا مجازی و استمداد  از رسانه ها برای رسانیدن صدای آنان به گوش مدیران شهری و به ظاهر نمایندگانشان ! در شورای شهر ،گویای وضعیت اسفباریست که مدیریت ناکارآمد و رها شده شهری در جای جای آن ، به رفاه ، آسایش و مهمتر از آن بهداشت محیط شهر وندانش تحمیل کرده اند.

جالب اینجاست کمی آن سو تر ، نمایندگانشان در شورای شهر به جای اینکه چشم و گوش موکلانشان برای صیانت از حقوق تضییع شده ِآنان باشند ، جای متهم و شاکی را جابجا کرده و عامل رکود و ویرانی شهر را در کهکشان خیالی جستجو می کنند !

آقایان شورای شهر ! شما نماینده این مردم هستید تا با نظارت بر مدیریت شهری ، انتخاب مدیر توانمند و کارآمد ، تصویب طرح هایی که توسعه شهرو  رفاه و آسایش شهروندان را به دنبال داشته باشد به مطالبات آنان جامه عمل پوشانیده و از دغدغده هایشان بکاهید انا دیده می شود این روزها مسیر برجسته سازی حکم های بی حاصل صادره از شورای عالی استان ها و مصاحبه های بی تاثبر در حال و روز آنان را دنبال می کنید

آقایان محترم! جای تعجب است که برخی از شما در مصاحبه در رسانه های استان به نحوی از مشکلات شهری داد سخن می‌گویید که گویی شهروندان خالق این مشکلات هستند ! در حالی که خود شما بخشی از این مشکلات هستید!

به رسانه ها ، شهروندان و کنشگران اجتماعی و دلسوزان پاسخ دهید 

یکسال و چند ماه ،شهر و مدیریت شهر ی را به دلیل چنبره نگاههای قومی و قبیله ای بر اهداف مستتر در انتخاب شهردار اسیر و متوقف کردید ! حال با آمار و ارقام بگویید ؛ پس از گذشت ماهها صدور حکم شهردار ،چه اتفاق برجسته و ملموسی در سطح شهر ایلام به نفع شهروندان روی داده است ؟

مگر چه اتفاقی در حوزه مدیریت شهری به وقوع پیوسته است که  طبیعی ترین و روتین ترین خدمات شهری یعنی جمع آوری زباله ها  به کما فرورفته و شهروندان باید جفای این رهاشدگی خدمات شهری را هم به جان بخرند ؟!

آقایان شورا و شهردار به گونه ای از خدمات به زایرین اربعین سخن می گویید که انگار  مدینه فاضله را در ایلام ایجاد کرده اید و اینک باید الگوی خدمت را به مسیر کربلا و نجف انتقال دهبد !

آقایان کربلا و اربعین به شما نیازی ندارد ، چرا که آنجا صاحب خود را دارد ، اگر شما راست می گویید اعتبارات موجود را برای خدمت به شهروندان ایلامی به کار ببندید ، کربلا و اربعین و زایرینش پیشکش !

آقایان شورا ! قانون به لطف انتخاب شهروندان شما را ناظر بر مدیریت شهری قرار داده است ، به صراحت این ابزار را در اختیار شما قرار داده است که چنانچه  مدیریت شهری در تامین رضایت شهروندان عاجز بماند و خلق نارضایتی کند ، مدیریت شهری را به مسلخ استیضاح کشانیده و از مسیر تغییر مدیریت  ، احقاق حقوق شهروندان را دنبال کنید !

مگر شماها آبستن کدامین ناحقی و تخلف شده اید که اینگونه در مقابل صدای شهروندان مظلوم دچار استیصال شده ودر مقابل ناکارآمدی های مدیریت شهری ، سکوتی مرگبار شما را فرا گرفته است ؟!

شما در مقابل شهروندان ایلامی مسولید ، و این مسولیت بعنوان حق الناس بر دور گردن شما گره خورده است ! هر چند در این دنیا و در اینده ای نزدیک ، مردم پاسخ استیصال و سکوت شما را خواهند داد ،اما به یقین این حق الناس در پرونده آخرت ، شما را به جای خوبی سوق نخواهد داد

پس تا دیر نشده در پاسخ به ندای مظلومیت شهروندان ایلامی و با عمل به وظایفی که آنان به شما تفویض کرده اند ، حقشان را ادا کنید که با انتقال آن به یوم الحساب ، تمام مسیرها برای جبران مافات مسدود خواهد شد !

چرا که هم شما ، هم ما و هم مدیریت شهری بدرستی آگاه است که این شهر زیبنده مردم ایلام نیست

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار